تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 بهمن 1402 - 11:56
38 بازدید
کد خبر : 419

نکاتی که باید در سفر رعایت کنیم

نکاتی که باید در سفر رعایت کنیم

سفر نیز مانند هر چیز قوانین و نکات خاص مربوط به خود را دارد. فرقی ندارد شما به کجا سفر می‎کنید. فرقی ندارد هدفتان از سفر چیست. اگر چند نکته اساسی را رعایت کنید حتما سفرتان رویایی‎تر خواهد شد و بیشتر به شما خوش خواهد گذشت. در این یاداشت سعی داریم شما را با برخی

سفر نیز مانند هر چیز قوانین و نکات خاص مربوط به خود را دارد. فرقی ندارد شما به کجا سفر می‎کنید. فرقی ندارد هدفتان از سفر چیست. اگر چند نکته اساسی را رعایت کنید حتما سفرتان رویایی‎تر خواهد شد و بیشتر به شما خوش خواهد گذشت. در این یاداشت سعی داریم شما را با برخی از نکاتی که باید در سفر رعایت شود آشنا کنیم. با پارس توریسم تا انتهای این یاداشت همراه باشید.

۱) همیشه بیمه مسافرتی داشته باشید

بیمه مسافرتی برای کسانی که زیاد سفر می‎کنند بسیار لازم است. علت اصلی این امر آن است که ممکن است  اگر در طول سفر بیمار شوید یا به هر دلیلی به خدمات درمانی نیاز داشته باشید؛ هزینه‎های درمانی کشوری که به آن سفر می‎کنید به‎صورت آزاد بسیار گران شود و هزینه‌های سفر شما را افزایش دهد. معمولا وقتی برای رزرو تور خارجی اقدام می‎کنید بیمه مسافرتی یکی از چیزهایی است که روی تور ارائه می‎دهند.

۲) وسایل الکترونیکی، دارو، مسواک و لوازم بهداشتی را در ساک دستی خود نگه دارید

اینکه چمدان شما در فرودگاه گم با جا به جا شود اتفاقی دور از ذهن نیست و برای افراد زیادی تاکنون اتفاق افتاده است. بنابراین همیشه وسیله‎های ضروری مانند مسواک، پول و لوازم بهداشتی خود را در ساک دستی در کنار خودتان نگه دارید تا درصورتی که اتفاقی برای چمدانتان افتاد بتوانید از این وسایل استفاده کنید.

۳) لیست تهیه کنید

قبل از سفر چند لیست تهیه کنید تا درطول سفر بتوانید بر اساس آنها برنامه‎ریزی کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از وقتتان ببرید. این لیست‎ها می‎تواند شامل مواردی مانند لیست جاذبه‎های گردشگری، لیست غذا، لیست مراکز خرید و… باشد.

 

 

 

۴) روشنفکر و منعطف باشید

در سفر باید منعطف بوده و درک کنید شرایط سفر با شرایط خانه متفاوت است و نباید انتظار داشته باشید در سفر هم مانند خانه راحت باشید. نباید غر بزنید و دیگران را کلافه کنید. روشنفکر بودن نیز به این معنی است که ذهن خود را باز بگذارید و به هیچ عنوان ملت‎ها و مذهب‎های دیگر را که در طول سفر با آن مواجه می‎شوید ب تمسخر نگیرید.

۵) یک کپی از تمام مدارک خود داشته باشید

بهتر است یک یا دو نسخه کپی از مدارک شناسایی‎تان و هر مدرک مهم دیگری که در سفر همراه خود دارید؛ تهیه کنید. زیرا ممکن است مدارکتان گم شود یا اتفاق دیگری برایش در طول سفر پیش بیاید و در این صورت این کپی مدارک به کارتان خواهد آمد.

 

 

 

 

 

۶) همه پول خود را یکجا نگذارید

این نکته را از قدیم گوشزد می‎کردند که در طول سفر همه پول خود را یکجا نگذارید تا درصورتی که پولتان را دزدیدند یا گم شد جای دیگری پول داشته باشید و در کشور غریب بدون پول نمانید. زیرا در کشوری که کاملا آن را نمی‎شناسید تهیه پول بسیار سخت خواهد بود.

۷) جعبه کمک‎های اولیه مسافرتی و سیم کارت موبایل داشته باشید

یک جعبه کمک‎های اولیه مسافرتی آماده کرده و همراه خود داشته باشید. تا درصورت اتفاق بتوانید اقدامات اولیه را سریعا انجام دهید. همچنین باید یک سیم کارت مناسب با کشوری که به آن سفر می‎کنید همراه خود داشته باشید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.