Header ad

گردشگری فرانسه

گردشگری در فرانسه
فرانسه

فرانسه با وجود تهدیدات تروریستی، هنوز هم در کشورهای رقابتی بالا در رتبه بندی جهان # سفر # و گردشگری فرانسه است.
این رتبه بندی بر آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد در داووس بر اساس، رتبه نوشته شده است. اسپانیا در بالای باقی مانده است. در حالی که آلمان شده است به مقام سوم تنزل. ژاپن به جایگاه چهارم پیش از انگلستان، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، ایتالیا، کانادا و سوئیس صعود کرده است.

ورودی پایدار

فرانسه از لحاظ منابع فرهنگی، منابع طبیعی، زیرساخت ها، حمل و نقل و بهداشت در موقعیت خوبی است.

مقاومت در برابر شوک

سازمان بهبود رقابت از گردشگری در فرانسه، با توجه به “کاهش امنیت با توجه به تهدید گروه های تروریستی با کاهش قابل توجهی در قیمت مالیات بر هتل و بلیط قیمت جبران می شود.” آنها اعتقاد دارند که آن درآمد ممکن فرانسه مربوط به گردشگری در طول است

ایران ۹۷ در رقابت گردشگری رتبه

بر اساس آخرین گزارش “سفر و گردشگری رقابت”، ایران در میان ۱۴۱ کشور، رتبه بندی شده است ۹۷٫ در میان عناصر رقابت بین ایران، بهترین عملکرد را از ارکان رقابت، قیمت و شماره یک ضعیف ترین عنصر از عملکرد است محیط کسب و کار و ستون زیرساخت های خدمات گردشگری، با رتبه ۱۱۹ میباشد.

با توجه به پیش بینی های جهانی سفر و گردشگری شورای، نقش گردشگری در تولید ناخالص داخلی کشور در حال رشد است، به طوری که این رقم از ۲۷ میلیارد و ۳۴۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به ۴۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۶، خواهد آمد.

از سوی دیگر، در این صنعت است.

بر اساس شاخص های آخرین گزارش«رقابت پذیری سفر و گردشگری»، ایران در میان ۱۴۱ کشور، رتبه ۹۷ را دارد. در میان ارکان رقابتی ایران، بهترین عملکرد متعلق به رکن رقابت پذیری قیمتی با رتبه یک است و ضعیف ترین عملکرد به رکن محیط کسب و کار و رکن زیرساخت خدمات گردشگری، با رتبه ۱۱۹ تعلق دارد.

بنا بر پیش بینی شورای جهانی سفر و گردشگری، نقش گردشگری در تولید ناخالص داخلی کشور در حال افزایش است، به طوری که این شاخص از ۲۷ میلیارد و ۳۴۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به ۴۹میلیارد دلار در سال ۲۰۲۶ خواهد رسید.

نقش گردشگری در اشتغال زایی کشور در سال های آتی نیز پر رنگ تر خواهد بود، سهم گردشگر از اشتغال کشور از ۵/۶۱ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۶/۱ درصد در سال ۲۰۲۶ خواهد رسید. حجم سرمایه معطوف به گردشگری در کشور از ۳ میلیارد و ۳۰۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۶ افزایش می یابد که نشان از افزایش تمایل به توسعه گردشگری در کشور از یک سو و توجیه پذیر بودن سرمایه‏گذاری در این صنعت از سوی دیگر دارد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور اروپا